Moje zdrowe śniadanie


Próbowałem, praktykowałem i odkryłem najlżejsze, najzdrowsze i najbardziej pożywne śniadanie. Zatem zabierzmy się za zdrowe śniadanie! 

Co prawda składniki w sklepie nie były najlepszej jakości, ale nie były też najgorsze. Najbardziej chodzi mi o avocado. Twarde, małe, zielone- nijak się to ma do owoców strefy tropikalnej. Odmiana malama i linda– te drzewa rosną jak pokrzywy na Big Island, Kona.

Sałatka:

  • sałata lodowa lub jakakolwiek (mix- rukola, roszponka, cykoria, rzymska, endywia i inne)
  • tuńczyk lub łosoś w sosie własnym lub oleju
  • marchew
  • avocado

Sałatę rozdrobnić do większej miski, dodać rybę odsączoną z oleju lub wody, zetrzeć odrobinę marchwi, na koniec dodać pokrojone avocado. Całość skropić cytryną, limonką oraz oliwą z oliwek lub olejem lnianym. Sól, pieprz, delikatnie zioła prowansalskie. Wymieszać i zajadać.

Ryba zapewni Ci źródło białka oraz kwasów omega 3- lepsze trawienie, mniej tkanki tłuszczowej, oczyszczanie organizmu, brak zawału. Avocado– mniej cholesterolu, zapobiega nowotworom prostaty, piersi, dba o prawidłową pracę serca. Marchew– witaminy, sałata– chlorofil, antyoksydanty, kwas foliowy, witaminy. Orzechy, oliwa– kwas omega 6.


 

zdrowe śniadanie IMG_2856 zdrowe śniadanie


 

Jeśli wybieram się biegać lub ćwiczę dokładam do tego przepyszny aksamitny koktail:

Koktail:

  • banan
  • 1/3 avocado
  • 2 łyżki jogurtu
  • mleko
  • pół łyżeczki miodu
  • cynamon

Wszystko wkładamy, wlewamy do większej szklanki i blendujemy. Można dorzucić orzechy (włoskie, laskowe, migdały) lub dosypać płatki owsiane.IMG_2840 IMG_2838IMG_2843

A na koniec filiżanka dobrej kawy i jestem gotowy. Gotowy gonić te antylopy, robić dobrą robotę.IMG_2858

Smacznego!